סגמנט
ניהול פיננסי

finance

הצלחתו העסקית של העסק תלויה רבות בניהול פיננסי נכון ואחראי של בעל העסק , כאשר את הניהול הפיננסי ניתן לחלק ל-2 חלקים עיקריים :

• ניהול פיננסי פנים ארגוני
• ניהול פיננסי חוץ ארגוני

ניהול פיננסי פנים ארגוני

• תמחיר – בעל העסק נדרש לסווג את העלויות שקיימות בבית העסק לעלויות משתנות ולעלויות קבועות ולאחר מכן לדעת מתוך הנתונים הללו לדעת לחשב את העלות הכלכלית של המוצר / השירות שאותו העסק מציע. מדובר בתהליך לא פשוט שבעלי עסקים רבים לא מייחסים לו את החשיבות הנדרשת.

• ניהול תזרים מזומנים – בעל העסק נדרש להכין טבלה מסודרת אשר מרכזת בתוכה את ההכנסות וההוצאות הצפויות בתקופה הקרובה , עליו לעקוב מקרוב אחר התזרים על מנת להימנע מחריגות מיותרות בחשבון הבנק של החברה (ראה פירוט במאמר מורחב אודות תזרים מזומנים)

• בניית תקציב – בתחילת כל שנה קלנדרית יש לבנות תקציב מסודר לשנה הקרובה ובה הערכות של ההכנסות הצפויות , ההשקעות שנדרש לבצע בעסק , הגידול בצרכי ההון החוזר וחישוב פרמטרים נוספים. ללא תקציב מסודר , העסק יתקשה לצמוח ולהתקדם לעבר השגת המטרות שהבעלים הציב לעצמו.

ניהול פיננסי חוץ ארגוני

• התנהלות מול המערכת הבנקאית – בעל העסק נדרש להיות בקשר שוטף עם הבנק שלו , לבקר את הבנק בריביות שנגבות ממנו , בעמלות שהעסק משלם ולוודא שהבנק מבין את צרכי האשראי של העסק , מדובר על התנהלות לא פשוטה שבה בד"כ העסק נמצא בד"כ בנחיתות מול הבנק וכך העסק מוציא כל שנה הוצאות מימון מופרזות כל שנה.

• התנהלות פיננסית מול ספקים ולקוחות – העסק נדרש לתת אשראי ללקוחות בהתאם למדיניות שנקבעה – כאשר תנאי האשראי המקובלים הינם בין שוטף + 30 לשוטף + 120 .

גם מול הספקים מתקיים מו"מ מתמיד בקשר לתנאי התשלום של העסק , ככל שהעסק חזק יותר גם אשראי הספקים יגדל.

להתנהלות הפיננסית מול הלקוחות והספקים השלכה ישירה על הוצאות המימון של החברה ועל תזרים המזומנים שלה ולכן יש לבצע תכנון מסודר של תנאי האשראי שהחברה מסוגלת לתת ורוצה לקבל על מנת להגיע למצב הרצוי לעסק ואשר יאפשר לעסק לצמוח.

חברת סגמנט י.ג. פיתוח עסקים – ערך מוסף

בחברת סגמנט י.ג פיתוח עסקים נבצע ליווי פיננסי צמוד של העסק וזאת לאחר פגישת אבחון ראשונית שבה צוות היועצים העסקיים שלנו ינסה להבין את הצרכים ולאבחן את המצב הקיים בעסק.

לאחר מכן בשיתוף פעולה מלא עם בעל העסק נבנה וננהל את כל האלמנטים הפיננסים שפורטו במאמר כגון : תמחיר מוצר / שירות , ניהול תזרים מזומנים מסודר , בניית תקציב , התנהלות מול המערכת הבנקאית ולבסוף חישוב צרכי ההון החוזר של העסק.

חברות שיווק וקידום